17 september 2011

Vad funderar hon på?


Min nya kamera kan till och med ta hyfsade bilder på MIG, det är ett fruktansvärt bra betyg på den. *S*
Jag avskyr att vara med på bild, för jag ser alltid ut som ett träskmonster när någon annan fotar mig. Men av någon anledning lyckas jag då och då fota mig själv så att jag ser ut så som jag tycker att jag ser ut, inte som jag ser ut på andras bilder.
Om det sedan är så att sanningen är att jag faktiskt ser UT som ett träskmonster IRL så får jag väl leva glatt med det i min lilla förnekelsebubbla. Men jag har kakor här, så det känns helt okej.  :-P

Så vad funderar hon på, hon på bilden?  Varför himlen är blå? Korv och makaroner? Det inrikespolitiska läget i Libyen?
Nä... mest av allt funderar hon faktiskt på vad hon ska bli när hon blir stor.

Jag har skickat in anmälan till en distanskurs i medie- och kommunikationsvetenskap, 15hp. Jag sökte ju in på en kurs i journalistik till den här terminen, men hamnade på reservplats. Jag antar att även medie- och kommunikationsvetenskap drar rätt många sökande, så chansen att komma in är kanske inte så stor men det är i alla fall värt ett försök.

Nu är det dags att dra igång den här dagen. Barnen har lite planer inför morfars kalas i eftermiddag, så det är bara att hänga med och langa upp plånboken ;-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar