18 juni 2011

Vill du ligga med mig då?

Eric Amarillo, han med sommarplågan "Om sanningen ska fram" (Vill du ligga med mig då?) har intervjuats i dagens DN. Intervjun har rubriken "Tjejer tänder på testosteron" och handlar om spelet för att få ligga, eftersom det är precis vad låten också handlar om.
- Vi konkurrerar med snubbarna i ”Grey’s anatomy”. Eller Mr Big i ”Sex and the city” som köper 200 kvadratmeter lägenhet till sin tjej på Manhattan. ”Sex and the city” har gett en generation kvinnor en helt ”fucked up” bild av hur en man ska vara.
Förvirringen blir inte mindre av att det moderna familjelivet ställer krav på att mannen ska byta blöjor och vara snäll med barnen.
Jag är sååå jävla trött på det där spelet. Jag blir numer skogstokig när jag hör folk i min omgivning analysera hur de ska vara, vad de ska säga och med vilket tonfall, för att vara "rätt" i förhållande till personen de försöker få ihop det med Vad hände med den där lilla konstiga prylen ATT VARA SIG SJÄLV?
Jag kan ju inte tala för alla kvinnor, men allvarligt talat... nånstans längs vägen har jag börjat inse att de där kraven man själv trodde fanns på en, att vara smal, snygg, smart o.s.v, faktiskt inte existerar på det vis man trodde. För de flesta blir nog livet inte särskilt mycket bättre bara för att de väger 45 kg (varav ett kilo är silikon och botox), tränar på gymmet 6 dagar i veckan eller krampaktigt försöker vara som man "ska" vara för att få ligga.
– Att vi killar måste leva upp till så mycket är delvis nytt.
Dagens man måste ha en bra balans mellan det mjuka och det hårda för att tillfredsställa en modern kvinna, säger Eric.
Newsflash: Den balansen har alltid varit nödvändig! Kanske inte i lika hög grad för att bara få till ett snabbt ligg, men för det mesta utöver det. Visst, s.k. alfahannar kan väl vara lite spännande ibland och på ytan, men jag tror de kvinnor är lätträknade som ser framför sig ett liv med en riktig alfahanne á la James Bond.

Och vi tjejer är inte ett dugg bättre, vi är precis lika lurade som killarna. Vi spelar spelet och går på klyschorna precis lika mycket som de gör, när det hela egentligen är så enkelt (men samtidigt så svårt):
Den som trivs med sig själv och ÄR sig själv blir attraktiv. Attraktiv på riktigt. Och oj vad mycket bättre ligg det blir då. 



1 kommentar:

  1. Det finns en annan text till den låten som kanske tilltalar mig, som fd fackligt aktiv, mer...
    http://www.youtube.com/watch?v=Lw3shyHiZMs

    /Sussie

    SvaraRadera